onsdag 6 juni 2012

Tre generationer i storstaden

I helgen har jag, mamma och mormor haft en jättemysig tjejhelg i stockholm. Trots det ruggiga vädret (kallaste junidagen i Stockholm på 84 år tydligen) så hade vi riktigt mysigt. Vi åkte ner på lördagsmorgonen, strosade på stan, fikade, åt och på kvällen köpte vi med oss vin/cider ost och kex och åt på hotellrummet, målade fransk manikyr på varandra och spelade frågespel. På söndagen körde vi samma visa igen med shopping, fikade i gamla stan och sen avslutade vi med en middag på Jensens Böfhus på kvällen. På hemvägen hann vi även med en sväng på ikea i Barkarby för lite extra shopping. Hade flyt och hittade det skoskåpet jag skulle ha på fyndet. Hade redan lastat på ett på vagnen men det åkte tillbaka i hyllan och det från fyndet fick följa med hem. Ibland ska man ha lite tur. Och tur hade vi även när vi insåg att hylljäkeln precis på mm gick in i bilens baksäte. Jag fick 20 cm kvar att sitta på i 2 ½ timme tillbaka hem till Borlänge. Var lite lätt öm och stel efter resan men vad sjutton gör det när man tjänat 300 kr ;)

Tyvär blev det inga bilder under helgen så ni får se min ursöta radio som jag köpte istället.

Tack för en jättemysig helg älskade mamma och älskade mormor.


2 kommentarer:

Lortungarna sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft!! Det är du så värd! Jättefin radio!

Kramelikram

Sandras hjärtan sa...

Ibland ska man ha lite tur också :-) Vart har du hittat den där ursöta radion?

Kram Sandra