lördag 28 juli 2012

Äntligen fick vi SOMMAR

Hej på er!
Nu var det länge sedan sist.

I lördags tröttnade vi ur rejält på vädret hemma och bestämde oss hastigt och lustigt för att åka ner till Kalmar (som visade sol på vädret) och hälsa på älskade mormor och Conny. Vi stuvade in pick, pack och barn i bilen och lämnade ett grått, trist, regnigt Borlänge på måndagen. Ju längre ner i landet vi kom desto bättre blev vädret och väl framme i Kalmar så sken solen och det fanns inte ett moln på himlen.

Nästan framme i Kalmar

 Och så har veckan fortsatt. Bara sol, sol, sol och väääärme! Vi har solat, badat, umgåtts, shoppat, varit i hamnen och ätit glass, träffat släkt, kört en heldag på Ölands djurpark, ätit massa gott och haft det toppen. Det känns helt underbart att ha fått en vecka riktig sommar efter det usla vädret vi fått stå ut med hela semesten.

Första morgonen vaknade vi till detta. UNDERBART! Det är kalmarsund som skymtar mellan träden. Perfekt läge!

Bad på Öland

Paradiset enligt barnen. Piratlandet på Ölands djurpark. Vädret var verkligen kanon och vi hade en underbar dag tillsammans

Jag och August tar en glass och tittar på båtarna i hamnen medans resten av ligan är på bio.

 Om ni undrar varför det är lite kassa bilder så ligger det till såhär att jag är lite trött på den stora kameran när vi är iväg såhär. Pass hela tiden på stranden och djurparken, jag vill kunna lämna filten och bada med barnen och jag vill kunna åka karuseller utan att släpa med stora klumpen eller vara livrädd att den ska vara borta om jag lämnar den obevakad, och eftersom vi åker ner till Kalmar varje sommar och gör ungefär samma saker varje gång så känns det inte så viktigt att fota allt varje år. Så den här gången har jag tagit tre bilder med stora kameran. Det ni ;). Och sen har det blivit någon enstaka bild med mobilen bara. Och det har varit så skönt att slippa tänka på kameran och kunna göra allt med barnen.

I morgon hade vi tänkt att åka antingen över till Varberg eller hem igen men det blir tydligen varken eller för våran bil (jävel) har gått sönder. Så himla typiskt att det ska hända när man är på semester långt hemifrån och såklart en lördag när man måste vänta till måndagen för att kunna få hjälp. Så just nu är vi lite strandade. Det går såklart ingen större nöd på oss eftersom vi bor hos min mormor men det är trist när det inte blir som man tänkt sig, när man inte kommer någon stans alls och när man måste öppna stora plånboken mitt i semestertider. Det är antagligen generatorn som är trasig. Det går inte att starta bilen och det finns ingen ström alls så vi kan inte ens låsa bilen och måste tömma den helt och hållet och bara hålla tummarna för att ingen förstör den i natt.

Nu ska jag och mormor fortsätta våran Skip-Bo turnering.
Ha det gott allihopa!

Inga kommentarer: