söndag 21 november 2010

Pyssel till överdrift!?

Anders: "Varför åker du inte bara ner på Åhléns och köper en färdig sats julgranskulor som alla andra???"

Ja ibland undrar jag oxå. Speciellt gånger som denna när jag beställt hem 2 satser med julgranskulor från Panduro utan att först ta reda på hur man gör dem. Jag ÄLSKAR att pyssla, som ni redan vet, men nån måtta får det fasiken vara. Trodde såklart att det bara var att limma på lite röd filt på en kula och voila, klart! Men så var inte fallet. Man ska alltså sitta och picka fast ull med en filtnål. Små, små pickhål som håller fast ullen och sen ska man sitta och tvinna ull till en tunn tråd och lägga i mönster på kulan och picka fast den. Grymt tålamod- och tidskrävande och dessutom pilligt och skitsvårt! Men efter 1000-tals pick och minst lika många svordomar så är kulorna faktiskt klara. Och jag är nöjd! De blev inte riktigt som på bilden men precis lika fina ändå. Och jag är riktigt glad att jag inte köpte lika många förpackningar som min kusin gjorde ;)

Kram kram!!

1 kommentar:

Anonym sa...

oh så fina julgranskulor du gjort.de passar bra när ni ska ha en röd jul.du är verkligen fingerfärdig. kram gagga.