fredag 12 augusti 2011

Dag 8 & 9

Dag 8
När vi vaknade i tältet på morgonen så regnade det och det gjorde egentligen inget för vad passar bättre en sådan dag än att åka in till Ullared och SHOPPA. Och det gjode vi, med besked ;) På kvällen blev vädret bättre så vi köpte pizza och sen gick vi ner till havet och tänkte plocka snäckor och ha lite mysigt med det blev mörkt fort och det blåste jättemycket så det blev en snabbvisit där och sen tillbaka till tältet för att sova.

Dag 9
Vaknade vi till fint väder igen. Vi packade ihop tältet och checkade ut från campingen och mamma och pappa tog med sig grabbarna ner till hamnen för att titta på två jättestora båtar som låg i hamn som man fick gå ombord och titta på. Jag och Anders passade på att ta ännu en sväng till Ullared och köpa lite saker som vi glömt. Sen åkte vi tillbak in till Varberg och kallbadhuset där gänget var och badade. Vi fixade lite snabb lunch från Netto och åt på stranden och sen tog jag och mamma en promenad med trötta August medans resten av killarna gick in på kallbadhuset och bastade och badade. Vid 18-tiden så åkte vi upp till Göteborg, checkade in på hotell, gjorde oss iordning, strosade på avenyn och kikade på folk och åt supergott på Jensen´s Böfhus. Jättebra restaurang när man har barn med sig. Barnen får en egen fin meny med monster på och kritor att måla i den med och sen får de välja på massa olika saker och komponera ihop en egen meny för ynka 34 kronor och sedan göra iordningen en egen mjukglass med alla tänkbara tillbehör för 19 kr till efterrätt. Väldigt barnvänligt, billigt och gott :) Sen tog vi bussen tillbaka till hotellet och sov supergott i våra lyxiga sängar. Lite skillnad mot luftmadrass i tält ;)