tisdag 24 januari 2012

From heaven to hell

Ungefär så känns det att åka från härliga, varma Thailand och hem till mörka, kalla Sverige igen. Snö, slask, kyla, jobb och dagis känns inte ett dugg lockande om man jämför med 40 graders värme, sol, bad och god mat dagarna i ända.

Helt underbart har vi haft det och Thailand är verkligen ett underbart land. Så snälla, glada och vänliga människor har jag aldrig träffat. Helt otroliga! 
Vi var 13 personer som åkte. Jag, Anders och barnen, mina föräldrar, lillebror 1 med sina två barn och lillebror 2 med flickvän och bästa kompisen. Flygresan både ner och hem gick verkligen över förväntan. Barnen skötte sig exemplariskt och allt flöt bra med tider och byten. Väldigt dåligt med sömn blev det dock så hela första dagen i Thailand gick åt till små tupplurar för den ena efter den andra. Men dag två var vi på banan igen och det var ingen som hade problem med tisdomställningen alls.

3 förväntasfulla killar i hallen precis innan vi åkte hemifrån

Mamma och pappa hade hyrt ett stort hus med 4 sovrum och liten trädgård i Kamala beach. Inget jättelyxigt utan alldeles lagom och i en lagom stor stad. Nära till både "stan" och stranden och en pool i grannhuset. Kan det bli så mycket bättre?? Självklart blir det härjigt och lite jobbigt att vara så många personer i ett och samma hus, tätt inpå varandra i 2 veckor. Och barnen blir såklart extra trötta, gnälliga och griniga av värmen men allt som allt så tyckte jag att det gick jättebra och det var ingen som var sugen på att åka hem när det väl var dax.

Här bodde vi

August i trädgården

Stort träd med konstiga frukter

Bananträd

Alldeles egna banener i trädgården. Tyvär helt omogna

Geckoödlorna...

...och spindlarna kom med på köpet ;)

Den bästa semestern någonsin har vi haft och det tack vara mina älskade, snälla föräldrar.
Tusen, tusen tack för allt!
De närmaste dagarna kan ni väntar er mängder av bilder ;) 
Har över 1000 stycken som ska gås igenom och redigeras och jag har så mycket jag vill visa er :)

2 kommentarer:

Lortungarna sa...

Välkommen hem Kussifin! Äh det där såg ju inte ut å va nått å hurra för ;) Jag är inte ett dugg AVUNDSJUK!!! Kraaaaaaaam

Anonym sa...

välkommna hem va bra ni har haft det. jättefint hus .har allt tyckt att ni har varit långt borta ,längre än vanligt. skönt att ni är hemma igen tycker gagga. kramar.