tisdag 31 januari 2012

Vad var det för dag???

Var det en vanlig dag??
Nej det var ingen vanlig dag för det var Emelie´s födelsedag.
Hurra, hurra, hurra...
Fina ljusrosa papegojtulpaner från familjen Hammerin
Igår var det alltså min födelsedag. Fast jag började kalasandet redan på söndagen för vi började jobb och dagis så tidigt på rätta dagen och det känns inte så skoj att stressa upp och gratta i alla hast kl 05:30 och sen blåsa iväg åt olika håll sen så därför blev jag uppvaktad  av min älsklingar en dag för tidigt. Jag väcktes av sång (från Anders för restena av ligan var för trött för att sjunga trots sovmorgon) och en bricka med ljus, svenska flaggan och PAKET. Och döm om min förvåning när jag fick ett UV-filter och ett pol-filter till kameran. Jag ville verkligen ha det innan Thailandsresan men hade lixom nästan glömt bort det nu, men det hade tydligen inte Anders ;) Superroligt! Fick även två par trosor och en stor cellofanpåse med te, tesil, nougat och praliner. Vi åt frukost i lugn och ro, sen åkte vi pulka i sandtaget och på kvällen kom mamma och pappa och lillebrorsans tjej Josse (Elias var på långkörnning och kunde inte komma) på fika. Vi smockade i oss semlor och jag öppnade mera paket. Jättefina sockor och tre smarriga teer.

Sötaste lilla tekannan med vårlökar har fått en plats på skänken

Och igår så fortsatte alltså kalasandet. Fick massa grattiskramar på jobbet, bästa Anna kom förbi med en jättetulpanbukett, kort och trisslotter från älskade mormor och morfar som bor långt bort och sen kom mamma, pappa, brorsan, Cajsa och Moa hit på fika och det bjöds på mer semlor, cupcakes, havreflarn och kladdkaka med grädde. Det är inte bra för figuren att fylla år alltså ;) Mera paket blev det oxå såklart. Pengar och 2 blommor, trisslotter och nästan det bästa av allt...en ny spolknapp till toaletten ;)

Det var själva ringen runt knappen som gick sönder för länge sedan så halva har saknats och jag har irriterat mig som sjutton på det men inte gjort något åt det, men då hade tydligen rörmockar-brorsan lagt märke till det så han hade med sig en ny på födelsedagen. Känns riktigt lyxigt att få trycka på en hel knapp efter toabesöken ;)

 Tusen tack alla för gratulationer och presenter


1 kommentar:

MalinB sa...

Tjingeling tjejen! Ser att du har fyllt år :) STORT grattis i efterskott och välkomna hem från Thailand, ni verkar ju ha haft det kanonbra :) kramisar från Malin