söndag 8 april 2012

Gullefjun

Idag har vi varit en sväng i Stråtenbo och hälsat på. Barnens tremänningar fick nämligen kycklingar i sina påskägg i år. Japp, ni hörde rätt. Riktiga kycklingar! Så självklart var vi tvugna att åka dit och kika på de fem små fjunen. Så galet små och söta så man bara vill ta med dem hem hela högen. Barnen (och vi vuxna) har gosat och gullat hela eftermiddagen och kvällen och dessutom hade vi turen att bli bjudna på smarrig kladdkaka och grädde också. En riktigt trevlig påskdag!



Skulle mer än gärna vilja ha ett sånt här fint hönshus på gården så vi får se om det blir några kyklingar även här framöver ;)
Bild lånad från Livet på Vestergård.

Tusen tack för gott fika och en mysig eftermiddag kussifin!

3 kommentarer:

Lortungarna sa...

Det var så lite så! Tack ska NI ha, alltid lika trevlig med besök från er! Ja nog tycker jag att ni ska slåtill med både kycklingar och hönshus! Hihihi... Det där huset skulle passa perfekt hemma hos er!
Kram kram

Annas hjärtan sa...

Å så mysigt, ja kycklingar är ju förjäkla söta alltså! Nästan så man blir lite sugen! Tack för snälla ord om planteringsbordet, visst är det samma som det du har. Jag var sugen på det redan förra året men visste inte var jag skulle ställa det eller ha det till men igår slog det mig att det kunde duga som serveringsbord! Jag fastande egentligen för det på Önskehuset, det är snarlikt men har en låda under (som blir nästan värdelös, vad ska man ha ute i en låda när det är svensk sommar? Grilltillbehör då möjligen) fast när jag frågade personalen så sa de att det troligen inte var målat med utomhusfärg och då kändes 1400 + 20% ändå dyrt så det fick bli den billigare från rusta när den dyrare ändå inte var av bättre kvalitet. Dessutom gillar jag hyllan! :-) Det är ju jättefint hos dig också, vitt på vitt är toppenfräscht tycker jag men vitt timmerhus känns tveksamt så jag går på din linje och är nöjd med det vi redan har. Ses nån dag till veckan? Kram!

Annas hjärtan sa...

Nä precis, frågan är om man tycker det är så kul efter ett tag. Tanken är jättemysig, men i praktiken vete 17. Min morbror har höns och de var skitroliga när vi var där på sommaren, ställde sig rakt under vinbärsbuskarna och hoppades sedan högt (för att vara en höna i alla fall) rakt upp i luften och smakade. När det gäller bordet så hade jag sån tur så mitt var redan vitmålat, eller det är lite laserat nästan men det ser ändå ganska vitt ut när man ser det tycker jag, ska nog dra på en omgång täckande vit färg så det står sig lite bättre. Kram på dig och ha en bra dag!