onsdag 18 april 2012

Nordiska trädgårdar

I söndags morse så åkte jag och kusin Linda ner mot huvudstaden för att gå på Nordiska trädgårdar på stockholmsmässan. Jag som hatar att köra i Stockholm, är livrädd när det är fler än två filer och trångt som attan körde hela vägen ner med hjälp av min personliga GPS Linda och det gick hur bra som helst. Kände mig dock något stel när jag klev ur bilen efter att jag blåhållt i ratten i ca 30 minuter ;)

I Ambiance´s monter hittade vi jättesöta servetter med två olika sidor från Lene Bjerre.


och även dessa underbara från Sagen vintage design


Mässan var helt ok. Kanske inte lika stor och inspirationsgivande som jag trott. Hade hoppats på mer uppbyggda miljöer och gärna mer blommor, fina saker, möbler och annat att ha ute men det var inte så mycket sånt. Men det fanns såklart massa fint att titta på ändå och vi fick lite tips och ideér som bara ligger och väntar på att snön ska försvinna så man får sätta igång. Vi stannade ända tills mässan stängde för det var då de riktiga fyndpriserna började gälla när alla utställare ville bli av med sina saker. Så vid 18:30 så var vi klara och fullpackade och försökte så gott det gick att få med oss allt vi handlat ut från mässan och bort till bilen. Inte helt lätt och smärtfritt (jag har helt sjuk träninngsvärk i överarmarna och axlarna såhär tre dagar senare) och vi lämnade stora jordkockor efter oss hela vägen ut ;) När vi stuvat in allt i bilen så bar det av hemåt igen. Vi gjorde ett tanka/äta stopp i Uppsala och sen var vi hemma vid 22:30 igen.

Smultronplantor som ska planteras i vita pallkragar med gamla spröjsade fönster



Vi hade verkligen en helt underbar heldag. Så himla skönt att få komma bort och bara rå om sig själv, göra något som man tycker om, med någon man tycker om och inte behöva känna någon stress över huvud taget. Vi pratade och skrattade konstant i över 12 timmar och det gör verkligen gott för själen.

Fyra stora Shirley temple pioner som ska planteras framför planket på altanen så fort det blir varmt nog.



Tusen tack för en underbar dag min älskade kusin.

1 kommentar:

Lortungarna sa...

Hahaha Du var superduktig med å köra ner :)! Impad! Hade det varit jag så hade vi nog inte varit nere än ;). Tack själv för en helt underbar dag! Lav U! Kraaaaaaaaaaaaaaaam :D