tisdag 28 augusti 2012

Hollywoodsvall

 
Nu kunde jag inte hålla mig längre från att skaffa löshår. Har funderat från och till ganska länge men tyckt att det verkar lite jobbigt och VÄLDIGT dyrt. Men så dök det upp ett bra alternativ då en kompis, kompis som gått frisörutbildning kunde sätta i det för en billig peng och då gjorde jag slag i saken och bestämde mig. Så förra tisdagen satt jag i 2 ½ timme och fick 120 långa slingor isatta av gulliga Hannah och hux flux så ser jag ut som en hollywoodfru ;)
 
Före
 
Såhär ser slingorna ut som man smälter fast i håret. Det är äkta hår och kommer från Rapunzel
 
och såhär såg jag ut direkt efteråt
 
Festfixad i lördags
 
Jag är supernöjd med håret MEN det är fasen inte helt lätt att handskas med. För det första så sover man inte helt bekvämt, känns som att sova på en hårborste ungefär, de första 2-3 nätterna var gräsliga och jag kunde knappt sova alls men nu börjar det faktiskt gå riktigt bra. Sen så är det ett himla bestyr med tvättande, blåsande och plattande, håret vill gärna dela upp sig i det gamla och det nya så det ser ut som att man har en kort frisyr upptill och ett låååångt tunnare hår som hänger ner (inte så snyggt) och det tredje och sista problemet är att det inte bara är att kliva ur sängen, dra borsten genom håret och dra iväg på mornarna utan nu måste man lägga ca 20 minuter på att locka håret innan man ser representativ ut. Men vill man vara fin så får man lida pin and it´s all worth it ;)
 
Tänkte att jag skulle försöka ta lite bättre bilder med systemkameran sen och lägga upp så ni ser hur det verkligen ser ut och hur långt det är. 


1 kommentar:

MalinB sa...

Vilken snygging :) KUL!!