onsdag 5 november 2008

Pocketböcker

I går när jag var och handlade så slängde jag med tre pocketböcker i kundvagnen (och då tänker ni såklart "inte konstigt att det blir dyrt när hon handlar", men de kostade bara 10 kr styck), inte för att jag direkt har någon tid eller ork att läsa. På dagarna är det helt uteslutet och på kvällarna så hinner jag somna innan huvudet ens landat på kudden. Men jag tänkte i alla fall ge det ett försök. När jag var yngre, innan barnen, så läste jag ganska mycket och plöjde igenom en bok på några kvällar. Nu har jag plockat fram en bok någon gång ibland sådär och tänkt att jag ska läsa och börjat med värsta entusiasmen första kvällen. Sen går det några dagar till nästa lästillfälle och sen går det veckor, månader och sen när jag plockar upp boken igen efter ett ungefär ett halvår så har jag såklart glömt vad den handar om och struntar i att läsa vidare.

Men igår kväll så bestämde jag mig i alla fall för att läsa lite. Så jag började med Martina Haags Martina-koden. Tycker att hon är så himla rolig och man känner verkligen igen sig i hennes böcker. Dom är även väldigt lättlästa så man behöver inte koncentrera sig så förbaskat och det gör inget om det blir några dagar mellan lästillfällena för man är med i handlingen ändå och passar mig perfekt. Så nu får vi se om jag lyckas ta mig igenom den ;)



Kram kram!!

Inga kommentarer: