måndag 29 september 2008

Jack-jakt

Idag har jag och min mamma letat som tokar efter en jacka till Fabian. Är på jakt efter en tunnare jacka som passar nu på hösten, som man kan ha en fleecetröja under eller nåt. Men det verkar omöjligt. Det finns ju BARA vinterjackor och overaller nu. Så jag skulle väl varit ute i maj, juni eller nåt för att få tag i en sån jacka. Fasen vad trist det är när klädaffärerna ligger så långt före årstiderna. Det brukar ju komma in shorts i typ mars och vem använder det då?? Suck säger jag bara. Det blir väl till att börja rota fram Albins gamla jackor och se om det möjligtvis kan finnas nåt där. Den behöver faktiskt inte vara så himla snygg för det är en lekjacka jag är ute efter (snyggjacka har han redan, men den vill jag inte att han kravlar i sanslådan med ;) ) så arvegods kanske skulle kunna duga. Men det tar emot liiite ;)

Slänger upp några bilder från helgens tripp till sommarstugan. Dom stora grabbarna ägnade sig åt att rensa bort sten runt bryggan och badplatsen (dom har tömt ur sjön) och jag och mamma passade alla små huliganer och fixade maten. Och på kvällen blev det ett dopp i badtunnan under en stjärnklar himmel. MYSIGT!!


Lilla stugan.


Grabbarna jobbar.


Fabian och mormor.


Lunchdags.


Albin på äventyr i storskogen.

Kramkram!!

5 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Hej Emelie... Har funderat på det där lapptäcket, men jag tror jag beställer ett när vi väl har flyttat eller åtminstone bestämt vad det ska vara för färger i Hugos rum helt.. så det inte blir fel och jag inte kan använda det.
Jag får hoppas du gör dem då med...

Däremot vill jag beställa en nalle... men som vanligt har jag en fråga!
Kan man få den vita med grå rutor och band?
Eller är det blått och grönt som gäller för en pojk?

Kramar Emma

Emmas idéer sa...

Hej. Ja gärna. Han heter Hugo... =O)
Nej bara en grå vilken som helst blir bra...

Hör av dig när den är klar så kommer jag å hämtar den.. Gud så kul... kramar Emma

Belfiore sa...

Hej på dig!
Vilken storlek på jacka behöver du? Vi har "tjej kväll" på jobbet nästa torsdag 9/10 mellan 19-22 och då får man köpa en vara till halva priset. Jag tror våra funktionsjackor till barn börjar på strl. 90 så det kanske blir lite stort. Annars finns det ju fin fina wesc jackor till oss vuxna... Om du vill komma fixar jag en inbjudan till dig!
Kramar/m

Emmas idéer sa...

Hej igen.

Mörkgrå blir kanon.

Det var inte så himla noga vilken sort grå det är... det blir nog toppen vilket som..

Kramar

Emmas idéer sa...

Hej.

Åh ja gärna... ska jag komma till dig och hämta den då?

Vart exakt bor du? Övre tjärna va?

Kramar