fredag 26 september 2008

SHOPPING!!!

I morse (eller snarare kring 12 snåret) så ringde min goa kusin och frågade om jag skulle med på en liten sväng till kupolen. Och det har man ju liiite svårt att tacka nej till ;)
Så det var bara att dra på lite mascara och snofsa upp sig lite och ge sig iväg. Lämnade stackars sambon med kaotiskt hus, frukosten framme på bordet och två vildingar i badkaret.
Han kan väl gott få känne på hur jag har det varje morgon ;)
Hade en kanontrevlig dag med shopping (blev faktiskt lite till mig själv oxå för ovanlighetens skull), fika och riktigt trevligt sällskap. (Tusen tack bästa kussifin, det får vi göra om snart igen. Eller hur??) Kom hem igen vid 17.30 ungefär så det blev verkligen en heldag. Huset såg såklart lika illa ut som när jag lämnade det (surprice!!), men frukosten var i alla fall undanplockad och barnen upptagna ur badet och det är ju inte fy skam för att vara fixat av en karl ;)
Eller vad säger ni brudar??

Tänkte att jag kanske skulle bjuda mina läsare på en liten rundrut i vårat hus. Tar ett rum i taget och börjar med vårat sovrum i dag. När det var dags för tapetsering där inne så var Anders riktigt trött på alla vändor till olika färgaffärer så jag fick äran att välja helt själv sa han och då tog jag såklart tillfället i akt och frossade loss i rosa, som är min favoritfärg. Hans enda kommentar när han såg tapeten jag valt var "Vi kan väl låtsas att den är beige!?", så han ångrade nog kanske liiite att han släppte iväg mig själv den dagen, men han får stå sitt kast och jag har inte ångrat mig en sekund. ÄLSKAR mitt fina rosa sovrum ;) Ni får ha överseende med alla lister och annat småpyssel som saknas lite här och var i huset. Varsågoda!!







Nu ska vi krypa ner i soffan och äta popcorn och titta på lite film.

Trevlig helg på er allihopa.

Kramkram!!

2 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Jättefint...

Kan jag länka till digt från min blogg?

Tävla gärna inne hos mig...

Kram

Anonym sa...

Jag tycker ni har ett jättefint sovrum, trots den rosa fondväggen :)