tisdag 23 juni 2009

Det händer grejer

Nu händer det grejer hos Jansson/Frost. I förrgår köpte vi en ny dammsugare som funkar kanon. Man behöver inte sätta munstycket rakt över skräpet och vänta i 5 minuter innan det sörplar upp i röret. Helt fantastiskt! I går var vi och köpte virke till räcket som ska vara runt altanen på framsidan och min snälla pappa har varit här och jobbat som sjutton så det är en bra bit påväg. Hittade dessutom en helt perfekt liten möblegrupp att ha där ute. Har kikat runt lite på olika små, vita café-grupper och velat lite fram och tillbaka. Ville ju ha något litet och nätt eftersom inte altanen är så stor och ändå ville jag helst att hela familjen skulle kunna få plats. Alltså inte helt lätt kombination med tanke på att vi snart är 5 stycken. Men i går på Jula så bara stog det där och väntade på mig ;) Så jag högg det såklart på en gång och kastade mig hem och moterade upp det fast det inte är i närheten av färdigt på altanen, men det struntar jag i ;) Och sist men inte minst så har vi köpt 50 liter färg idag och jag har hunnit med att måla nästa hela våran framsida nu på kvällen. Äntligen är vi på g :)


Nya skönheten som ska göra skinande rent här hemma ;)


Nya altanmöblerna på plats (och snart är det även vitt runt fönstren)


Pelargon och sötaste brödduken från Green Gate
som jag fick av min älskade mormor

Kram kram!!

1 kommentar:

Annas hjärtan sa...

Men gud en så söt cafégrupp! Fanns det fler ;-)

Kram!