onsdag 3 oktober 2012

Augusts rum

 
I våras någon gång så drog jag igång med att måla två röda ränder på Augusts fondvägg, men maskeringstejpen höll inte tätt så rändera blev inte helt raka och jag lessnade och rummet fick stå halvklart hela sommaren.
 
 
Men nu för ett tag sedan så fick jag nog på det halvfärdiga rummet och satte igång och rätta till de fula ränderna med den nya tekninken ,spärrmålning, jag fick tips om. Och jisses så raka fina ränder det blev ;)

Och såhär blev det färdiga resultatet
 

Rött, vitt och blått
 
Lexingtonkudden som jag hade turen att vinna på facebook :)
 
Minivimpel till sänggaveln
 
Det snygga, röda flygplanet
 
Kuddfodral från Gruvgatan 13 och hemgjort lapptäcke på leksakslådan.
 
Den supersnygga doppresenten hänger med än. 
 
Den andra halvan av rummet är inte lika snygg så den får ni inte se förrän jag fått ordning på den. Om sisådär ett år eller två om jag känner mig själv rätt ;)
 


4 kommentarer:

Browneyedgirl sa...

Hej =) Wow vilken härlig blogg. Den seglade rakt in bland favoriterna så jag hittar hit igen. Ha en toppen dag!

Anonym sa...

Jättesnyggt flygplan! Vad har du hittat det?

Camilla A sa...

Undrar också vart du köpt flygplanet! Jättesnyggt rum!! Bra jobbat!

Jag och prinsarna sa...

Anonym:

Jag köpte flygplanet på en sida på nätet men tyvär så minns jag inte vad den hette. Jag har själv försökt att hitta den igen för att beställa fler saker men jag har inte lyckats hittills. Det finns en tygaffär här i Borlänge som säljer planen oxå om du har vägarna förbi eller bor i närheten. Jag ska fortsätta kika om jag kan hitta hemsidan igen och gör jag det så talar jag om det :)
Mvh Emelie