söndag 31 oktober 2010

Åååååå...

...vad vi har haft det bra. Helt underbart! Lördagsmorgonen startade alltså med att jag väckte Anders och berättade att vi skulle spendera helgen i Stockholm. Vi packa i ilfart, köra hem barnen till mina föräldrar och åkte ner till Stockholm. Vi åkte ända in till stan och parkerade där och strosade runt i affärer, åt gott och bara myste. Helt underbart att få gå i lugn och ro, hålla handen, prata och bara göra det som faller en in. Vid 16-tiden tog vi bilen ut till Globen och checkade in på hotellet. Kröp ner i ett varmt bad och skålade i champagne, åt jordgubbar

och började göra oss i ordning för kvällen. Och som vanligt så bara springer tiden iväg när man har trevligt och vi började bli riktigt sena så på slutet stressade vi som tokar för att hinna i tid.

Redo för storsta´n

På väg från rummet till hissen så hittade vi en sån där klassisk skoputs som alltid brukar finnas på hotell och fast vi var skit sena så fick vi för oss att vi skulle polera våra shoes en sväng. Sagt och gjort, bara det att putsen pajjade hela mina hyfsat nya stövar. Polerade av hela "fuskskinnet" på tårna. Skit snyggt! Jag blev såklart skitarg, både på mig själv och putsjäveln. Men det var inte mycket att göra åt, bara att springa vidare till T-banan.

Vi och globen by night på väg till T-banan


Lantisar som vi är så fick vi såklart fråga oss fram för att komma på rätt tåg. Väl på tåget så visste vi inte riktigt var vi skulle av så vi chansade och hoppade av i gamla stan, vilket visade sig vara en ganska bra bit ifrån målet. Så vi fick springa, jag i högklackat, på kullerstenar genom hela jäkla gamla stan, över en bro och vidare genom centrum. Jag som lagt ner hela min själ på utséendet och lockat håret och allt, kvällen till ära. Men när vi väl var framme utanför Wallmans var jag inte lika läcker längre ;) Vi var 40 minuter sena och alla hade redan ätit sina förrätter så vi fick våra serverade medans de andra åt varmrätten. Och sen när det var dax för varmrätt för oss så började jag helt plötsligt må super illa. Och jag var inte full så det var inte det. Kunde inte få ner en bit av min 500 kronors mat. Så trist! Men den gick i alla fall inte till spillo ;) Vi hamnade nämligen bredvid två helt underbara par från, hör och häpna, BORLÄNGE. Världen är liten ;) De var i 65 års åldern och så himla trevliga och roliga. Den ena var en hungrig präst och han slukade min portion mat oxå. Och så lovade han att viga oss en vacker dag ;) Efter en stund så började jag må bättre igen och kunde njuta av den helt fenomenalt bra showen och faktiskt ta EN sked av desserten.

Delar av Wallmans gänget

Födelsedagsbarnet
Klockan 23:30 avslutades showen med ett kanon nummer och borden plockades bort och det blev dansgolv. Så vi skakde loss med prällen och gänget och hade så himla roligt. Strax före 1 så började folk lämna stället så då gick vi oxå. Vi tänkte gå in en sväng på Berns men det var bara att glömma, grymt lång kö. Så vi skippade det och gick mot T-centralen istället. Kikade på folk, pratade och hade jättemysigt.

Stockholm by night av två inte helt nyktra lantisar

Månen ser ut som en telefonlur ;)
Moget av oss!? Nej, jag vet ;)

Sen tog vi tunnelbanan tillbaka till hotellet. Kröp ner i sängen, tittade på lite tv och sov såå himla gott (helt ostört för ovanlighetens skull) ända till kl 9 på morgonen då vi klev upp och gick och åt frukost med utsikt över hela globenarenen.

Visst ser vi pigga ut??
Jag som inte ätit sedan lunch dagen innan var såklart vrålhungrig och plockade på av allt. Hade nog 4 tallrikar tror jag. Men så fort jag började äta så kom illamåendet tillbaka igen. Inte så farligt men tillräkligt för att inte kunna äta så mycket som jag hade tänkt mig. Efter frukosten gick vi tillbaka till rummet, duschade, gjorde oss i ordning, packade ihop våra saker och checkade ut. Vi åkte iväg till Bromma och mötte upp Anders pappa och sambo och gick i affärer, fikade och lunchade tillsammans fram till klockan 16 då vi åkte hem till Borlänge igen och hämtade upp barnen hos mina föräldrar. En helt fantastisk helg hade vi. Så himla mysigt och roligt och Anders var riktigt nöjd med sin 30-års present.

Kram kram!!

3 kommentarer:

Evelina sa...

Åh så underbart att bara rå om varandra! Det behövs ibland... Iaf med 3 små omkring sej kan jag tänka... ;-)
Kram.

MalinB sa...

Vilken lyckad helg ni verkar ha haft!!!!

Ni var så himla SNYGGA båda två :)

Kul att bara var vuxna och göra något utan barnen för omväxling antar jag!?

Kram Malin

Annas hjärtan sa...

Vad härligt ni haft det, trots illamående och skoputsmissöde :-) Kram på er båda och grattis Anders!