torsdag 30 juli 2009

Hemma igen

Nu är vi hemma igen efter en lång och händelserik semester. Vi har haft det hur bra som helst och har inte längtat hem ett dugg. Fast nu när vi väl är hemma så känns det ändå rätt skönt. Speciellt att få sova i sin egen säng. Att tälta när man är gravid i 9:e månaden är inte helt bekvämt.

Förra måndagen packade vi bil och takbox proppfull och började åka neråt i landet. Barnen sov gott största delen av färden och vi stannade och åt på McDonalds som vanligt. Kring 18 snåret så var vi framme i den mysiga staden Västervik där vi bestämt att vi skulle tälta hela familjen för första gången. Vi checkade in och fick en liten ruta att slå upp vårat tält på. Grabbarna var eld och lågor och tyckte att allt var jättespännande såklart. Vi slog upp tältet och sen gick vi iväg och spanade in området. Campingen var verkligen jättefin. Det fanns stor badstrand, pooler med rutchkanor, hoppborgar, minigolf, cyklar att hyra, små affärer och restauranger mm. Eftersom vi bara skulle stanna en natt så hann vi ju tyvär inte med allt, men vi gjorde så gott vi kunde fram till kl 23 då det var läggdags. Alla sov faktiskt hyfsat bra. Tältet stog dock i lite lutning så på morgonkvisten låg hela familjen nere i fotänden. Och det var ju rätt ljust så redan kl 7 så var vi på benen och började plocka ihop vårat tält igen. Vi hade tänkt att stanna kvar på campingen under dagen och bada lite men vädret var inget vidare så vi satte oss i bilen, åkte bort till Willys och köpte oss lite frukost som vi åt i bilen och sen åkte vi ner till Kalmar.

Minigolfbanan med utsikt över havet.

Stranden

Albin är redo i sin nya fina sovsäck som han valt
själv och ficklampan i högsta hugg.

I morgon kommer det bilder från våran vecka i Kalmar.