fredag 31 juli 2009

Varberg

Efter en kanonveckan i Kalmar så åkte vi vidare till Varberg på västkusten. En supermysig stad med helt otroligt fina bad. Vi tältade även där och sov två nätter på campingen Träslövsläge. Första dagen hade vi jättefint väder så vi gick en vända på stan och sen var vi på stranden hela dagen. På kvällen grillade vi korv och sen tog vi en promenad till stranden och försökte fånga krabbor, plockade snäckor och kollade på solnedgången. En helt perfekt dag! Tyvär vaknade vi inte till samma fina väder som vi la oss till så vi bestämde oss för att packa ihop tältet och åka in till Ullared i stället för att gå runt i snålblåsten. Inte helt fel det heller enligt mig ;) Dyrt blev det som vanligt men jag fick med mig massor hem som jag är supernöjd med så det var det värt. Efter en heldag på Gekås så bestämde vi oss för att det faktiskt var dax att åka hemmåt igen. Så vi klämde in oss så gott det gick mellan väskor, tält, kassar, sovsäckar mm och började åka. Efter en bit så tyckte både Anders och jag att det känndes lite halvtrist att sitta där i bilen mitt på dagen och det var hyfsat väder igen så vi bestämde oss för att ta en sväng på Liseberg när vi ändå var i krokarna. Så, så fick det bli ;)

Bilder därifrån bjuder jag på i månn men här kommer de lite ifrån Varberg.


Fina kallbadhuset


Fabbe on the beach


Abbe on the beach


Korvgrillning utanför tältet


Jag och grabbarna på stranden


Albin och Anders i solnedgången

Kram kram!!

Inga kommentarer: