torsdag 9 juli 2009

Ullared



Sent i tisdagskväll kom vi på att det kanske vore lite skoj att dra iväg till Ullared för lite shopping. Så på morgonen fixade vi en stuga och snabbpackade och åkte iväg. Det är ju rätt lång bilresa men det gick faktiskt hur bra som helst och grabbarna klagade inte alls mycket. Det tackar vi portabla dvd:n och godis för ;) När vi hade en mil kvar så fastnade vi i en bilkö och blev sittande där i typ 30 minuter. Jag höll på att gå i taket såklart. 10 minuter från mitt shoppingmecka som stänger om 1.5 timme. Var på vippen att börja gå men då började de äntligen att släppa på igen. Så en timme hann vi i alla fall med innan det var stängning. Efter det så åt vi thaimat och sen åkte vi bort till campingen och gjorde oss hemmastadda i våran lilla stuga. Lekte lite i lepaken och kikade nere vid sjön. Sen var det läggdax. Morgonen efter packade vi ihop, städade ur stugan, checkade ut och åkte bort till Gekås igen. Först kollade vi på Anders avdelningar och fick det överstökat sen tog han med sig Fabian och gick till Net on Net i stället. Så jag och Albin släppte loss i lugn och ro bland kläder och leksaker mm. Jag plockade åt mig och han organiserade i vagnen och byggde koja. Slutnotan hamnade på 5000 spänn :O Men det var det värt ;) Kring 4 snåret packade vi in oss och alla kassar i bilen igen och började åka hemmåt. Stannade i Jönköping så barnen fick springa av sig lite och vi fikade på IKEA. Sen åkte vi vidare, stannade i Motala för kvällsmat på McDonalds och sen sträckkörde vi och var hemma strax efter 1 på natten. Två intensiva men väldigt trevliga dygn blev det.

Kram kram

2 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Ni är inte kloka nånstans :-) Men nästa gång vill jag följa med, hahaha.

Bittan sa...

Jag brukar bli stressad av att åka dit för man vet ju aldrig hur det är när man kommer dit med kö mm. var det ok med stuga. Skulle man nog testa!!??