tisdag 1 september 2009

Egentid och övertid

Idag hade jag den stora lyxen och blev erbjuden lite egentid på eftermiddagen och det tackar man ju inte direkt nej till ;) Jag körde hem grabbarna till min mamma som skulle ta med dem upp i skogen och ha med sig fika och mysa lite. Om man vore smart så skulle man lagt sig och vilat lite inför vad som komma skall...men hur kul är det?? Nej, jag åkte ner på kupolen och kikade lite istället och kom för ovanlighetens skull hem med lite till mig själv istället för bara barnkläder som det brukar bli. Ett par skor, benvärmare, puder, jeans och en liten stickad blomma att ha på tex en mössa eller kofta. Såg även massa fina och mysiga höstkläder men det får vänta tills maggen är borta ;) Efter kupolen passade jag på att handla lite mat och nu är jag hemma och STÄÄÄDAR. Putsar fönster, dammar, dammsuger och torkar golv. Hoppas att det kan dra igång förlossningen. Fast egentligen har jag gett upp det där för jag har försökt det mesta nu och det funkar INTE. Plocka stora kullerstenar i över en timme, skruvat gipsskivor i garaget, klippt gräsmattan flera gånger om, kånkat tunga matkassar, cyklat, putsat fönster, målat huset mm. Så det är väl bara att väääänta... Åter till städningen.


Stora, sköna fusk-uggs att klafsa runt i till vintern


Småplock

Kram kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu är det väl på tiden att lillebror kommer.vi väntar febrilt. kram älskade gumman , lycka till.

Belfiore sa...

Hej på er!

Ingen bäbis i sikte eller? Det ska bli så spännande att se en ny liten krabat. Tyvär får vi nog vänta ett bra tag med att hälsa på er då vi nog åkt på influensan... Men den som väntar på nått gott...
Snart bor vi iallafall i huset och det känns jättebra så då blir det middag hos oss igen!
Lycka till med allt nu!
Många kramar från Maya

Emmas idéer sa...

Hej Emelie.

Hoppas bebisen kommer snart.. =O)

De benvärmarna du hade köpt måste jag verkligen ha! De var ju helt perfekta.

Vart hittade du dem?

Kramar Emma