tisdag 17 november 2009

Busiga barn

Undrar om Fabian börjat tröttna på sin välling. Här om dagen hittade jag honom uppe på bänken i full färd med att fylla på oboypulver i vällingburken. Låter inte som någon vidare mix, varken för smaken eller tändernas skull. Men Fabian såg helnöjd ut och ville ha sig en provflaska. (Det fick han inte)



Fabian var som de flesta vet rätt hopplös när han var mindre ;) Han klättrade och for runt som en tok, pillade på allt och rev i varenda skåp och låda. Tack och lov så har han kommit ur den där upptäckarperioden för ett ganska bra tag sedan nu, men ibland får han små återfall.


Och det var inte så roligt som han trodde...

Albin säger en hel del roligt just nu, det märks att ordförrådet är ganska väl påfyllt. Lite väl påfyllt ibland ;) och att han grubblar och funderar en hel del på hur saker och ting fungerar.Filmrepliker har varit Albins grej sen han var riktigt liten och det sitter i. Det är ofta man får höra något i stil med "uppdrag slutfört", "man ska falla med stil", "mina damer och herrar", "bananhjärna" osv och han får med det i rätt sammanhang och det kan låta rätt roligt ibland. Hör även en hel del som kommer från en själv oxå, på gott och ont. Speciellt när han blir arg på Fabian. "Men herreguuud, vad håller du på med?? Vad är det här för dumheter? Ut här ifrån, på studs" fast det kommer även bra saker (tack och lov) som "Heeej August, min älskade lillprins".


Våran stora kloka kille

Albin: Det kliar på min rumpa.
Jag: Men klia då.
Albin kliar...
Albin: Åh fyyy, jag fick bajsdoft på mitt finger.

Jag: Nu måste du skynda dig att städa ditt rum innan tomten ser hur stökigt du har det.
Albin: Men jag har ju dragit ner rullgardinen.
Jag: Men tomten ser ändå seddu.
Albin: Men det är ju glas emellan så han kan inte dra upp den.
Jag: Tomten kan faktiskt se igenom rullgardiner.
Albin: Haha! Vaddå, har han superbrillor eller??

Inte så lättlurad som jag hade hoppats, men han städade i alla fall tillslut ;)

Kram kram!!

Inga kommentarer: