söndag 1 november 2009

Kalas, kalas, kalas...

Just nu är vi inne i våran familjs värsta kalasperiod. Känns inte som att vi gör annat än jagar presenter och går på kalas och har kalas. Sen mitt uppi alla kalas är det såklart fars dag, julbord med jobben och jul oxå. Så nästan varenda helg är uppbokad framöver. Och snart börjar alla barnkalas oxå. Nästan alla våra vänners barn (och våra egna oxå för den delen) är födda i december, januari och februari så då är det oxå fullspäckat schema varenda helg. Vi får till och med ringa varandra och dubbelkolla så vi inte väljer samma dag och tid för att kalasen inte ska krocka. Det är såklart jätteroligt med kalas, men ibland blir det liiite mycket ;)

Idag har jag fart runt som en skållad råtta hela dagen. Plockat undan, storstädat, tvättat, bakat mm. Anders fyller nämligen år i morgon så hans släktingar kommer och firar honom idag. Egentligen får jag skylla mig själv som sparar allt till sista sekunden, men det känns inte som att det är någon större idé att städa dagen innan när man har 3 barn för då ser det ändå lika jäkligt ut 1 timme senare. Och nybakat är ju helt klart godast så därför är det lika bra att göra allt rätt dag även om det blir stressigt som sjutton. Tack och lov så har August sovit nästan hela dagen och Anders har varit ute med Albin och Fabian så jag har fått vara ifred och då går det rätt bra ändå.

På tisdag blir det kalasfirande igen för då kommer mina föräldrar och syskon och firar Anders. Vi fick lov att dela upp det på två kalas för vi lyckades inte hitta en dag som passade alla. Men då är det i alla fall inte lika noga för min familj är van vid hur det brukar se ut här ;)

Nu ska jag sätta fart här och klä på mig innan gästerna anländer.

Kram kram!!

Inga kommentarer: