onsdag 23 juni 2010

Äntligen...

...känns det som att den riktiga sommaren är här. Vilket kanonväder vi haft idag. Så himla skönt. Jag har varit ute och hållt igång precis hela dagen. Började med dagislämning kl 9, sen gick jag och Anna på en 2½ timmars långpromande innan det var dax att hämta grabbarna kl 12. Var helt genomsvett när jag kom hem igen och skyndade mig in i duchen först och sen bakade jag muffins. Efter var det lunchdax och kl 14 åkte Anders till jobbet och jag tog med mig barnen och ett grannbarn och gick på promenad/cykeltur. Hittade massa skoj efter vägen, grävmaskiner och traktorer som arbetade, en djungel, klätterträd och blommor att plocka. Väl hemma igen så fikade vi ute på altanen och sen lekte barnen ute en stund så jag fick lite trist men nödvändigt gjort inne. Sen var det middagsdax och efter det krängde jag på barnen full skyddsmundering och inlines och så "åkte" de en sväng. Nu är det bad, film och popcorn som gäller innan det är läggdax för hela högen. Gissar på att de kommer somna ovaggade. I morgon är det sista dagen på dagis för barnen och sista arbetsdagen för Anders, sen har vi semester.
UNDERBART!!!

Klarblå himmelEtt hav av lupiner
Fabian gömmer sig
August softade i vagnen
Albin i "djungeln"
Och Fabian oxå såklart
Apan Albin
Alice-brallis
Koncentrerad Inlinesåkare
Fabian hamnade mest på rumpan

Men några stapplande steg lyckades han med

Kram kram!!

Inga kommentarer: