torsdag 30 juni 2011

BF

Barn Fritt har vi haft det i tre hela dagar. Helt underbart skönt och så välbehövligt. Vi är nämligen helt fruktansvärt dåliga på att hitta på saker på tu man hand. Och det beror absolut inte på att vi inte vill, utan på att vi ALDRIG har tid.  Jag har jobbat så gott som varje helg sedan i augusti och Anders jobbar ju oxå helg så det är svårt att få till något när vi är lediga båda två och när det ska klaffa med barnvakt dessutom. Men nu ringde min snälla mamma och sa att nu fick vi baske mig åka iväg och hitta på något så skulle hon och pappa ta hand om barnen och eftersom vi har semester nu så var vi inte sena med att tacka JA. Mitt på dagen på lördagen åkte vi upp till sommarstugan och stannade där hela kvällen. Vid 12 på natten var det läggdax för barnen så vi lämnade dem där med mina föräldrar och åkte hem igen och sov. På söndagsmorgonen gick vi upp och packade, satte oss i bilen och åkte ner till Stockholm. Vi hade tre helt underbara dagar med helt fantastiskt väder och vi gjorde absolut ingenting egentligen. Bara strosade runt, shoppade, kikade på folk, lunchade, solade i parker, fikade, åt på smarriga restauranger och drack gott på kvällarna. Vi bara gjorde sånt som föll oss in för stunden och njöt av att slippa barnvagnar, McDonalds, Skansen och Gröna lund. Den varianten kör vi om några veckor när kidsen är med ;)

Måndagens shoppingskörd 

Anders på stan

En puss i en gränd i gamla stan

Ser du vad båten heter?? ;)



Sallad och vitlöksbröd på en brygga vid slussen

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej vad roligt att ni haft det så bra.ses snart kramar gagga.

Annas hjärtan sa...

Härligt! Kram!