onsdag 1 juni 2011

Ibland får man nöja sig med det näst bästa

Vem har inte drömt om ett sånt där fint planeringsbord eller utekök som finns med i alla inredningstidningar nu för tiden?? Helst av allt skulle jag vilja ha ett sånt stort gammeldags som är helt överfullt med plotter, blommor och fina saker. Men för det första så har jag ingen stans att ha ett sånt, för det andra så passar det lixom inte stilen på vårat hus, det är för modernt, för det tredje så tror jag inte ens att jag skulle stå där och plantera och för det fjärde så skulle jag vara rädd att någon skulle sno alla mina fina saker. Så nu har det blivit en liten minivariant som jag faktiskt är riktigt nöjd med. Alldeles lagom stort för att få plats på altanen och inte så pluttisnuttigt utan mer bara enkelt och det passa utmärkt med resten av huset :)


Olivträdet som mamma övervintrat åt mig överlevde och har fått nya gröna blad
och ett litet hjärta runt stammen som dekoration

En liten vattenkanna så jag kan vattna de få blommorna som är ;)Penséerna planerade jag före påsk men de håller sig fortfarande finaSmå ljuslyktor att tända när det börjar bli mörkt Och en fin gammal trälåda som jag ska lägga spadar, krattor och handskar i.

2 kommentarer:

Liza sa...

Så fint det blev!
Precis lagom planteringsbord!

Ha det bra!

Kram Liza

Annas hjärtan sa...

Håller med, jättefint blev det! Kram!