söndag 27 november 2011

1:a advent

Det var iofs igår men då hade jag inte tid att blogga för jag jobbade på förmiddagen, bakada bullar med barnen på eftermiddagen och sen hade vi mysig adventsfika med mina föräldrar på kvällen. Och bästa avslutet på dagen fick vi oxå när snön började vräka ner på kvällen. Grabbarna var såklart snabba som attan och kasade sig ut och hade snöbollskrig och efter en stund var halva grannskapet ute och byggde snögubbar tillsammans fast klockan var 8 på kvällen. Jätteroligt!

Jag har inte hunnit pynta klart här hemma än men det har i alla fall kommit upp stjärnor i alla fönster och lite annant smått och gott. Det är ju bara första advent än så jag har ju tid på mig innan jul ;)
Här kommer några bilder på 4 kransar som kommit på plats.

Eukalyptuskransar på skänken


Konstgjorda granriskransar på vitrinskåpet.
Nu kommer snart Belfiores hit och käkar och adventsfikar så nu ska jag sätta fart och plocka undan det värsta.

Inga kommentarer: