fredag 11 december 2009

"Ny" butik och fattigmanssilver

I Fredags var vi in till Falun en snabbis för att fixa nytt körkort till mig. På väg därifrån så ringde en kompis till Anders som var på sin pappas firma ( i Falun ) och grejade så vi bestämde oss för att åka förbi där och säga hej. Precis när vi skulle svänga in på parkeringen (mitt emot Gruvgatan 13 fast på andra sidan vägen, vid den gamla macken) där så fick jag syn på en liten butik som jag aldrig sett förut så jag kastade mig ur bilen och stormade in. Det visade sig vara en supermysig butik med hur mycket fint som helst. Massa gamla vitmålade möbler och nytt pynt och plock. Det låg i ett gammalt litet vitt putshus och det var uppställt i typ 4-5 små rum och sååå himla mysigt och fint. Fattar inte hur jag kunnat missa denna underbara lilla butik. Nu tog dom tyvär inte kort och jag hade inga kontanter så det blev inga affärer, men jag ska absolut dit igen någon dag och kika i lugn och ro. Man känner sig lite smått stressad när man vet att karl och 3 barn sitter i bilen och väntar ;) Tyvär missade jag helt namnet på butiken. Känner ni andra till den? Är det bara jag som är 100 år efter och har missat den helt och hållet? Har ni inte varit där förut så rekomenderar jag verkligen ett besök där. Kanonmysigt!! Men glöm inte kontanter ;)

Några nya kulor i fattigmanssilver blev det i alla fall från Gruvgatan 13.









Kram kram

1 kommentar:

Dalafrun sa...

Hej Hej
Butiken du va in i heter Bergstenska gården å ja håller verkligen me om att den är helt underbar,va där me gubben å kikade idag.Billiga är dom oxå,aldrig helt fel :-)
Hoppas du får en trevlig shoppingstund när du åker dit nästa gång.
/Sara