fredag 11 december 2009

Pepparkaksbak

Här om dagen fick jag en snilleblixt. Anders jobbade kväll så jag var ensam hemma med alla grabbar och vi hade lite halvtråkigt sådär så då tänkte jag att vi kunde väl baka lite pepparkakor. Hur svårt kan det vara? Alla var på gott humör och ville baka. Albin och Fabian kastade på sig sina tomtekläder och jag satte på lite julmusik och började plocka fram deg och formar. När allt väl var framme så var det såklart ingen som skulle baka längre och August började bli gnällig. Eftersom jag faktiskt plockat fram allt nu så tyckte jag att grabbarna kunde baka lite ändå. Så dom började baka och jag slängde fram kameran fort som attan och tog några kort för jag kände på mig att det skulle balla ur. Och så rätt jag hade... Albin skulle baka ut sin deg och sen sätta formar över hela innan han tog bort dem och då blev det ju inga roliga formar kvar till Fabian som såklart blev jättearg. Det blev tjafs, degen började hamna lite varstans, alla ville ha hjälp samtidigt, August gallskrek, pepparkakorna brändes i ugnen och Albin gav upp och gick in på sitt rum. Så där stog jag med gallskrikande bebis, Fabian som skulle baka (äta) mer och deg, mjöl och formar överallt. Sen stormar Albin ut ur sitt rum i bara kalsonger och är Djungel George och börjar svinga sig i en lampsladd (lian) till en julstjärna så hela skiten brakar ner. August skriker, Fabian springer runt med degen i huset och jag skäller på Albin. Efter den incidenten åkte alla barn i säng med buller och bång och jag bestämde mig för att ALDRIG mer baka pepparkakor när jag är ensam hemma med 3 barn. Vilken j-a korkad idé!


Såhär bra såg det ut i 5 minuter ;)

Kram kram!!

Inga kommentarer: