söndag 3 juli 2011

Rosendoft

Sist jag var hemma hos mamma och pappa och vattnade så snodde jag med mig en liten ros hem. Den står i en liten vas bredvid sängen och doftar så gott. Åh vad jag längtar tills min egen trädgård är full av vackra, doftande blommor som man kan plocka in och njuta av. Jag vill ha massa pioner, schersmin, lavendel, rosor, bärbuskar och träd. Men jag lär nog få vänta några år på att det jag planterat ska växa till sig. Nu blir jag så glad bara det blir en ynka blomma så då vill jag inte knippsa av den och ta in. Men snart så :)

Idag ska vi åka och köpa virke och börja på ett plank eller en spaljé eller vad det nu kan tänkas heta. Det blir i alla fall tre meter långt i två olika höjder med liggande ribbor och smala mellanrum. Det ska bli superskönt att få det lite avskärmat för som läget är nu så ser våra grannar (som bor i ett två pland hus som ligger mycket högre än vårat) precis vad vi sitter och äter på våran altan och även rakt in i huset genom altandörrarna. 

1 kommentar:

Helgi sa...

Hej Emelie!

Så ni ska bygga en spaljé? Jag jobbar på ett byggforum och vi har precis dragit igång en tävling som går ut på att skriva om sitt spaljébygge!

Hör av dig till mig på mejl så berättar jag lite mer! helgibyggla@gmail.com

Vänliga hälsningar
Helgi