fredag 15 juli 2011

Shopping i hjärtat av Dalarna

Först ska jag börja med att förbanna mig själv för att jag inte tog med mig kameran igår. Ångrar mig bittert men tog nåt ynkligt foto med mobilen i alla fall. Men jag hade mer än gärna dokumenterat så gott som ALLT. För det är verkligen vackert och så mysigt i Dalarna på sommaren. Dumma, dumma jag!!
 
 
I går hade jag en supermysig dag tillsammans med min mamma, mormor och så August och lilla kusin Moa. De stora barnen fick spendera dagen i Bäsna med bus, bad och glass i Bäsna trädgård. Vi andra tog oss en shoppingtripp. Första stoppet blev Vikarbyn. Där kikade vi inne på Detalj, stosade på byns loppis i centrum och köpte glass och fika på Grannlåt och satt i deras mysiga trädgård och njöt.

August åt, som vanligt, sin glass med hela kroppen.
De här superfina buskstöden fanns i trädgården och hade även funnits i butiken men var slut för tillfället så jag blev utan. Men pappa ska få göra ett försök på något liknande ;)
Stopp två gjorde vi i Rättvik. Vi gick runt på stan i det fina vädret och besökte bland annat Lerdalia där jag hittade en snutt av min favoritspets så jag köpte det som fanns kvar och Furutorp (vilken drömbutik) där jag fick två små lyktor och en stor spik av snälla mamma. Vi åt lunch på en pizzeria och sen drog vi vidare till stopp tre.

Spets på fin trärulle


I Leksand gick vi såklart oxå en tur på stan.  På Presenta hittade jag skålar från Gerbera som min vän Maya suktat efter länge så jag köpte två såna åt henne och hittade även en perfekt liten present med 70% rabatt på som oxå fick följa med hem. På Lantliv fanns det som vanligt massa fint men det blev inget handlat. Sen var klockan helt plötsligt redan 18 och butikerna stängde så då var det dax att åka hemåt igen.

Det blev inte så mycket handlat men vi hade en jättemysig dag i stålande väder i vackraste Dalarna. Underbart!

Inga kommentarer: