torsdag 13 augusti 2009

Allvaret börjar

Snart är det slut på lyxen. Känns riktigt trist måste jag medge. Fattar inte att sommaren kan gå så himla fort varenda år. Var tar tiden vägen?? Och solen, var har den hållt hus??
Anders börjar jobba på måndag igen och det är dax för båda killarna att börja dagis. Albin ska byta till avdelningen för större barn och Fabian ska skolas in. Min lilla skrutt har blivit stor alldeles för fort. Men jag tror att dagis kommer bli jättebra för honom. Han känns som en riktig dagisunge till skillnad från sin storebror som helst vill vara hemma med mamma. Fabian har en hel del energi och bus i kroppen, massa skinn på näsan och han älskar när det är mycket barn. Han leker mycket hellre med större barn än med jämnåriga och gärna i grupp så dagis kommer nog att passa honom superbra. Betydligt bättre än att gå hemma med mamma och en liten lillebror hela dagarna.

Och appropå lillebror så är det snart dax. Har knappt hunnit fatta att jag är gravid och snart är han här. Det är ju inte klokt! Känns inte alls som att vi är lika förberedda den här gången. Vaggan står nedmonterad i garaget och väntar på sprutmålning, jag har inte gått igenom gamla kläder och inte börjat packa någon BB-väska. Vet inte ens var papprena som ska med in till förlossningen är någon stans. Men allt sånt löser sig. Har ju varit med några gånger nu ;) Hur som helst så ska det bli otroligt roligt och mysigt med en liten skrutt till i vårat hus och vi längtar hela familjen.

Lite nytt har jag i alla fall hunnit med att fixa här om dagen så lillprinsen inte ska behöva känna sig helt bortglömd när han anländer ;)


Gosig filt, speldosa, snuttis, nappar och första kläderna.

Kram kram!!

Inga kommentarer: