måndag 17 augusti 2009

Dagispremiär

I dag var det dagispremiär. Inskolning för första gången för Fabian och ny avdelning för Albin. Det gick kanonbra och timmen vi var där gick jättesnabbt. Dock blev det precis tvärt emot vad jag tänkt mig. Jag trodde att Albin skulle känna sig hemtam och storma in medan Fabian spanade in stället lite lugnt. Men Albin var lite blyg och ville helst sitta i knä till att börja med medans Fabian tog med sig en fröken och sprang in i dockköket på studs. Sen vid hemgång hade jag ränknat med att Albin glatt skulle följa med hem som vanligt och att vi skulle få släpa med en skrikande Fabian som ville stanna kvar. Men så blev det inte heller. "Hem" sa Fabian och började ta på sig skorna och vinkade hejdå och Albin valde att stanna kvar till efter lunchen. Lite snopen blev jag men det känns ju jätteskönt att han vill vara där. Så jag hoppas att det går lika bra i morgon och att det håller i sig i fortsättningen.

Glada killar på väg till dagis:





Kram kram!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hej älskade gumman .så fina dagisgrabbar bra att det gick så fint.inga ledsna små knoppar då.hoppas du mår bra. krama alla.kram mormor.