torsdag 18 februari 2010

Köket

Äntligen så är våran köksö klar. Det har bara tagit oss 2 år att ta tag i det ;) Det blev superbra och en enormt stor skillnad. Fattar inte att man kan bli så jäkla hemmablind att man inte ser halvgjorda saker till slut. Illa!! Men nu är det alltså gjort och det känns så skönt.

Hittade en gammal, mörk bild från i julas men det är den enda bild jag har där man ser hur köksön såg ut. Kan ni fatta att vi har haft det såhär fult så länge. Bruna jäkla skåpbaksidor lixom. Helt otroligt!!

Såhär såg det alltså ut innan i hells kitchen ;)



Och såhär ser det ut nu.


Sååå mycket bättre.


Köksön klädd med panelskiva


Hjärtkrokar på ena gaveln av köksön


Ändrade om lite i den smala hyllan och satte dit spets


Sötaste förvaringen


Köksfönstren


Nya blommor

Undra vad vi ska ta tag i härnäst, det finns en hel del att välja mellan vill jag lova. Hela vårat hus är i princip halvgjort och det stör mig något fruktansvärt när det saknas en liten list här, en sockel där, lite foder, trösklar och annat småtjafs. Fy! Vi bara måset få sånt gjort nu innan det blir riktig vår och det ska börjas på utsidan istället. Bläää vad mycket vi har att göra. Känner mig superstressad. Fattar inte hur vi ska få tid och ork att få det gjort. Med 3 barn och Anders som jobbar heltid så blir det inte så mycket tid över och det lär ju bli ännu sämre med det när jag oxå ska börja jobba sen framöver. Så egentligen borde vi greja så mycket som möjligt NU, men å andra sidan så vill jag inte bara stressa och bygga, jag vill NJUTA av mina underbara barn och min föräldraledighet oxå. Tänk om man kunde köpa lite tid alltså, eller åtminstone stoppa den ett tag...

Kram kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Väldigt snyggt det blev!!!
Vill tipsa om en tävling om en rostfri diskmedelspump att montera i diskbänken.
Kolla gärna in hos http://neonelakitchen.blogspot.com/
Ha det så bra / ela

Emma Karlsson sa...

Hej!
Jag tror inte att jag har skrivit och tackat för hälsningen efter att August kommit. Så tack!
Ja jag gillar också, lika som du förstås, August mycket. Blev rätt paff när mannen i huset kunde gå med på det. Jag ville helst Love, men det gick han inte med på.

Hur är det annars då, går det bra att vara 3-barnsmor??

Kram Emma