lördag 20 februari 2010

Shopping

Igår hade jag och Linda och våra minstingar en heldag med shopping. Precis som vanligt så tog det mycket längre tid än vi tänkt oss. Vi blev utkastade från kupolen vid stängning även denna gång ;)

Vi började dagen med att åka till Säter en sväng och besöka Mig & Alice, Ställ & Såsser och Handelsboden. Det blev en vispskål och 3 jättesöta småskålar i helt underbara, våriga färger från Ib Laursen (tusen tack bästa Linda) för min del och samma och lite till för Linda.



Efter Säter åkte vi hem igen och kastade oss in på McDonalds. Vi var vrålhungriga båda två och bara vräkte i oss maten. Lite paj och glass fick vi oxå ner. Sen körde vi såklart ett race på kupolen oxå. Ett lååångt race ;) Det blev inte sådär jättemycket handlat för min del, ska verkligen försöka att hålla lite i pengarna för en gångs skull. Men en jacka (som jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att jag skulle köpa) och en jättesöt sjal blev det i alla fall. Först tyckte jag att jackan var skitful, det var Linda som såg den. En ljust militärgrön, sliten, kort jacka med 3/4 ärm. Ni hör själva hur det låter. Fult och opraktiskt ;) Men sen fick Linda nån snilleblixt och skulle prova den där jackan och den var så grymt snygg på henne. Och då blev jag såklart lite avis och tyckte att det var trist att inte jag passade i den stilen, men sen tvingade Linda mig att prova den och efter en stund så var jag oxå fast för jackan. Så vi högg en varsin och nu har jag provat den lite här hemma och det känns faktiskt som att det kommer bli en favorit till våren. Vi får se...


Sötaste sjalen


Den "fula" jackan...


...med fina sjalen ;)



Vi hade i alla fall en toppendag. Det är så himla roligt att få komma iväg lite sådär ibland, speciellt med så trevligt sällskap :) Shoppa, äta och snacka massa skit. Underbart!

Kram kram!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack själv kussifin!!
Hade jätte trevligt jag med, vi måste göra om det snart igen (bara pengarna rullat in lite :S) så vi kan ta de butiker vi inte hann med! Och du!..... Vi kommer att bli skit snygga till våren ;). Hihi..Kram

Emma sa...

SKRATT..... Jag tror jag dör av skratt, tänk att nästan alla män är likadana..... Jag har hört sååååå många som sagt precis som din Anders. Att de aldrig ha sagt att de inte gillade just det där namnet som man kanske själv helst vill ha.
Men men tur att de kan ändra sig iaf, för oftast så kan ju inte vi det *ler*

Jo då, än så länge går det bra. August sover ju rätt mycket och Magnus har fortfarande inte riktigt börja jobba ännu, så det kommer väl att kännas på mera och mera.
Men det känns underbart! Förutom att vi nu är förkylda då och jag är lite rädd för August skull.
Men jag hoppas det blir bättre snart.

Ha det så bra! Kram Emma