torsdag 26 augusti 2010

Höstmys

Egentligen gillar jag helt klart sommaren bäst. Och det är jag nog inte ensam om. En varm, solig, svensk sommardag är ju det bästa som finns. Men när hösten börjar smyga sig på så kan jag faktiskt inte låta bli att tycka att det är lite mysigt. En sån där perfekt höstdag med strålande sol, lite kylig luft och löv i massa vackra färger är ju hur härlig som helst. Man kan ta långa härliga promenader, krypa ner under en filt med en stor kopp te, tända massa ljus, elda i kaminen, basta och mysa inomhus. Och dessutom kommer det in så himla mycket fint i butikerna. Stickade tröjor, benvärmare, sjalar, massa snygga stövlar och annat skoj. Så till en början tycker jag faktiskt att hösten är riktigt mysig. Sen kan jag ju helt klart hoppa över alla helgråa, regniga dagar och korta ner den låååånga vintern man har framför sig. Fick jag bestämma så skulle jag dela upp året lite annorlunda. 8 månader sommar, 1 månad höst, 2 månader vinter och 1 månad vår. Det skulle vara perfekt! För alla årstider har ju faktiskt sin charm.

Vintern när den är som bäst

Våren när den är som bäst
Sommaren när den är som bäst

Och någon riktigt bra höstbild har jag inte, så det får jag ordna så fort det dyker upp en sån dag.

Kram kram!!

1 kommentar:

Madame Vit sa...

Ja hösten är ju snart här så =) Ganska skönt tycker jag. Varje årstid har sin charm =)
Härliga bilder!!!
Kram Fia