lördag 23 april 2011

De ska va gött å leva

Och det var det verkligen igår. Vilken underbar dag! Stålande sol och varmt och gott hela dagen. Förmiddagen spenderade vi hemma. Solade på altanen, städade och tvättade lite, barnen lekte ute och så åt vi lunch. Efter maten stack jag ner en snabbis på kupolen och köpte det sista till grabbarnas påskägg. Klockan 16 var det biodax, Rio i 3d, för Albin och Anders och jag tog med småkillarna på en promenad. Vi gick förbi en lekpark och lekte en stund sen fortsatte vi till kupolen, köpte nya foppatofflor och glass som vi satt ute i solen och åt. Sen gick vi in på Willys och handlade till kvällens middag. När vi kom hem drog vi igång grillen på en gång och började med maten.



GrillmästarnaSen åt vi en riktigt smarrig middag bestående av grillat kött, klyftpotatis, sallad, fetaostkräm och vitlöksbröd och till efterrätt den här smarriga tårtan som jag och Fabian gjorde tidigare på dagen. Sugna grabbar
Efter all god mat så svepte bartendern Chris ihop lite goda drinkar åt oss, Anders spelade gitarr och barnen dansade. En helt perfekt kväll!!

I dag är det jobb för min del, 12-19. Känns ju sådär när solen skiner och man bara vill vara ute och njuta. Nåja, vad är väl en bal på slottet....





EN RIKTIGT HÄRLIG PÅSK ÖNSKAR JAG ER!

Inga kommentarer: