onsdag 13 april 2011

KAOS

Fyyy vad jag är trött på stökiga barnrum. Fabian är hopplös. Han river ut ALLT (tom sängkläderna) och sen vill han inte leka på sitt rum för att det är för stökigt och då stormar han in på nån av brorsornas rum och fortsätter där eller så tar han med sina grejer ut och leker i resten av huset istället. Han vägrar att städa och jag har försökt komma på bra grejer, belöningar och hot men det bryr han sig inte ett skvatt i. Är det någon som har bra tips på hur man får en 3-åring att städa sitt rum??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har EXAKT samma problem med orkanen Elwira och hennes rum, så jag tar också gärna emot tips.

Kram Michaela

Jag och prinsarna sa...

Michaela:
Skönt att höra att det är fler som har små monster hemma ;) Fabian slår fasen alla rekord i allt. Albin och August är oxå jobbiga emellanåt men Fabian han 3 dubblar allt ;) Undrar om det är något typiskt mellanbarns-syndrom??
Kramar

Jag och prinsessorna sa...

Lägg alla leksaker som ligger på golvet i en sopsäck och hota med att kasta det. Bryr han sig inte just då så borde han börja bry sig när tillslut alla leksaker ligger i sopsäckar. Värt ett försök...Kanske funkar. Lycka till

Lovilin sa...

Åh, vad jag känner igen mig. Här hemma är det orkanen Rasmus som stökar till. Häller ut precis alla leksaker i lekrummet för att sen sprida ut dom i hela huset.
Så tröttsamt, men hoppas på att det är en snabbt övergående fas.

Kram