fredag 16 september 2011

Är det någon...

...som behöver något???
Nu har jag kört ett litet rensningsryck här hemma igen. Det börjar ju bli lite höstigt och ruggit och då dyker alltid samma fråga upp, varje år "När fan ska du rensa så jag får använda bastun??" Anders och jag var nämligen lite oense under husbygget. Han ville ha en bastu och jag en klädkammare så nu kompromissar vi. Jag har klädkammare i hans bastu ;) Under sommaren är det inget problem för då använder ingen bastun och jag kan ösa in grejer. Och det gör jag med besked. Jag knölar in så mycket att hela toaletten blir proppfull och man kan inte ens kliva över tröskeln. Det är lite dumt egentligen för det är i snålaste laget med bara ett badrum som går att använda på 5 personer men samtidigt så är det så himla skönt att ha en dumpningsplats för allt som inte används just för tillfället. Men nu har jag alltså gjort min årliga rensning. Bastun är långt ifrån tom men jag har strukturerat upp det lite så det går snabbare att få ut och in sakerna om man nu nödvändigtvis måste basta ;)
Och så tänkte jag göra ett försök att bli av med lite barngrejer här på bloggen så här kommer lite bilder på saker som är till salu. Parenteserna är ca nypriset.
Megabloks bondgård 120 kr (500kr)
*SÅLD* Bolltorn 120kr (400-500kr) *SÅLD*
Stapeltorn 10kr
*SÅLD* 30kr *SÅLD*
30kr
*SÅLD* Hund med sånger och ramsor 100 kr (300) *SÅLD*
2 elefantkrokar 10 kr
20kr
 Fotoram med plasten kvar 20kr

Liten canvastavla 20 kr

Dörrskylt med plats för foto 15 kr har två stycken
*SÅLD* Lapptäcke till växa-/spjälsäng 300kr  *SÅLD*
2 bokstöd. Lite nötta och skavda. 70 kr (270)
Är du intresserad så skriv en kommentar eller maila mig på emelie6@hotmail.com.
Jag ser helst att ni bor i närheten så ni kan hämta sakerna hemma hos mig men självklart kan jag skicka om det är nödvändigt :)

Inga kommentarer: