onsdag 21 september 2011

VAB-städ

Man borde vabba lite oftare. Man får ju massor gjort ;) 
I alla fall när barnen är så pass pigga att de leker själva som de gjorde här igår. Jag städade och putsade till och med några fönster och det var välbehövligt kan jag lova. Jag hatar att putsa fönster = det blir inte gjort så ofta som det borde, men nu tänkte jag att om jag tar ett eller två om dagen så känns det inte så farligt jobbigt och så är det snart avklarat.

Såhär rent och ljusigt blev det i köket med nyputsade fönster och nya blommor. Bilderna är tagna med blixt på kvällen så det var mörkt och höstigt mysigt med tända ljus. Men den känslan missar ni totalt ;)


Riktigt röda trädgårdsäpplen som jag fått av en kompis




Idag får vi besök av Malin och grabbarna, hela dagen. De kommer redan efter frukost och stannar ända tills Anders kommer hem vid halv 5-tiden. Jag börjar jobba vid fyra så Malin är snäll och stannar kvar och passar barnen i glappet som blir så de slipper dagis. Kommer bli en riktigt trevlig dag känner jag på mig :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. Tack för en härlig blogg. En liten fråga. Jag ser att du/ni har en OBH Nordica vattenkokare, den är ju så snygg. Funderar på att köpa en sådan. Vad tycker du om den? Är ni nöjda?

MVH / ANNA

Jag och prinsarna sa...

Hej Anna!
Vad roligt att du tycker om min blogg. Vad glad jag blir :)
Vattenkokaren är jag jättenöjd med. Den låter iofs ganska så högt men det kan man helt klart stå ut med eftersom den är så snygg ;)
Ha det gott!
Mvh Emelie

Anonym sa...

Hej Emelie.
Tack för svaret. God JUL
Kram ANNA