tisdag 20 september 2011

Snabbfeber

I går morse lämnades barnen på dagis och jag och Anders åkte till jobbet, precis som vanligt. Men när jag sen kom och hämtade så hade jag en frisk och två sjuka småkillar att ta med hem. Både Fabian och August hade varit hängiga och sega hela dagen och framåt lunch förstog fröknarna att det inte bara var trötthet på grund av den tidiga lämningen utan feber. Snälla som de är så lät de barnen vara kvar och äta lunch och lät bli att ringa mig eftersom jag ändå skulle komma så tidigt. Vi åkte hem och kröp ner i soffan och läste böcker och sen bäddade Fabian ner sig i August spjälsäng (??) och somnade där och August somnade på soffan. Sen sov de hela eftermiddagen och vaknade ganska pigga. Sen sov de hela natten utan problem och vaknade på mogonen friska och krya. Det var snabbt överstökat vill jag lova. I dag är vi ändå hemma och kurerar oss för säkerhets skulle men i månn blir det tillbaka till jobb och dagis om inget händer och fler blir sjuka såklart.
Utslagen, febrig Fabian i Augusts spjälsäng

Idag  misstänker jag att vi kommer att få ägna oss åt grabbarnas nya hobby, lego. Albin har iofs tyckt om, och byggt med lego ganska länge men just nu är det BARA det som gäller. Han vill helst slänga ut alla sina andra leksaker och bara ha lego på rummet. Och Fabian gör såklart som storebror gör.

Albin är mest intesserad av att bygga med "basklossar" och leka med alla gubbarna

Medans Fabian såklart tycker bäst om legobilar.

Det kommer inte bli svårt att köpa julklappar och födelsedagspresenter till storgrabbarna framöver :)

Inga kommentarer: