torsdag 15 september 2011

Lovely day

Idag är vi lediga, jag och barnen. Hur skönt som helst! Herregud vilken skillnad det blir när man börjar jobba igen. De lediga dagarna uppskattas verkligen. Förut var ledig dag vardag, nu är ledig dag lyx. Jag började 7 både i måndags och tisdags och igår var jag på utbildning i Stockholm. Fick kliva upp 4.40, åka tåg till Stockholm, springa till tunnelbanan, göra ett byte och sen springa till Axfood-huset på TIL-Tids utbildningen som höll på ända till kl 17. Sen var det bara att jogga till tunnelbanan, göra ett byte och sen springa till tåget och åka de dryga två timmarna hem för att äntligen vara hemma igen vid 20.09. En riktigt lååång dag blev men det gick bra, utbildningen var jättebra och jag tror att jag lyckades lära mig det jag skulle trots tröttheten ;)

Idag tog vi sovmorgon till 9 hela familjen som kompensation för alla tidiga mornar och vi myser fortfarande runt i pyjamas och morgonrockar. Om en stund blir det en snabbvända till kupolen för att köpa några nya jeans till Lång-Albin som växt ur alla brallor under sommaren och på eftermiddagen kommer Anna och barnen och håller oss sällskap när Anders jobbar.
Toppendag :)

Våran långa, snygga storprins
 

1 kommentar:

Annas hjärtan sa...

Ja, toppendag kommer det att bli! Ska bli så roligt att ses, kram!