lördag 24 september 2011

Fantasi


Albin: Har du sett! Det ser ut som någon som ska slåss. Han typ "come an da" och så sitter han fast med manteln.

Ja varför inte...
 Med lite fantasi så kan det absolut se ut som en soldat med tokig hjälm som viftar lite stöddigt och säger "come an da" och så har någon spikat fast hans mantel i väggen ;)

Önskar att jag själv hade lite mer av just den varan, fantasi. Ända sedan jag var liten så har jag varit dålig på att hitta på saker, tex sagor eller motiv att måla och jag är fortfarande sån. Jag får lixom inga bilder i mitt huvud på saker bara sådär, "åh det där skulle vara supersnyggt", utan jag måste se något först för att komma på det lixom. Sen kan jag självklart göra om och tänka om, men att komma på helt egna saker från scratch är jag ingen höjdare på. Och det är supertråkigt! Jag vill ju vara rolig och påhittig. En sån där som kommer på helt egna saker till hemmet, klädkombinationer eller gör tokiga, roliga saker med barnen. Lite Pippi Långstrump sådär. Hon ska bli min nya förebild :)

Trevlig helg till er alla!

Inga kommentarer: