söndag 16 oktober 2011

Man blir så glad...

...av lite extra omtanke.
Speciellt när man inte alls väntat sig det eller när man verkligen behöver det.

Som i Fabians fall som gjort illa sin tå ordentligt.
I torsdags när Malin var här med sin lilla Tyra för fotografering så hade hon med sig en presentpåse med ett "krya på dig" kort till Fabian och en varsin godispåse till hela grabbligan. Så gulligt och så uppskattat.


Eller när jag mådde riktigt dåligt i somras och världens bästa mormor skickade en hel drös med paket och ett fint kort som innehöll massa fint. Det gjorde mig så himla glad! 

Eller när min fina vän Anna hade med sig en söt liten blomma en dag,  bara sådär. Helt utan anledning. Världens gulligaste Anna!

Lite extra uppmuntran och omtanke kan man aldrig få för mycket av och det gör så mycket. Och det behöver inte ens kosta pengar. Fina ord räcker långt eller en teckning eller ett halsband från dagis. Så från och med nu ska jag försöka bli bättre på det :)

Nu ska vi ut i solen en stund och njuta och sen är det kalas för min älskade pappa som fyller 53 år idag. Stort grattis till dig!

Inga kommentarer: