lördag 22 oktober 2011

Övning ger färdighet

För två veckor sedan var bästa kussifin Linda med barn här och hälade på. Vi har (nästan) lika kameror och både hon och jag vill så mycket mer än vi kan så vi körde en fotodag och lärde varandra det vi kunde och provfotade lite. Vi lärde oss lite nytt båda två och fick till några hyfsade bilder i alla fall. Men det där med skärpa är inte lätt när man fotar barn heller. Herrejösses!

Sötaste tremännningen man kan tänka sig :)

Nu har jag i alla fall precis sålt min gamla canon-kamera på tradera och jag hade tänkt att köpa ett nytt objektiv för pengarna men nu lutar det åt ett studioblixtpaket istället. Ska bara försöka bestämma mig för vilket ;)
Är det någon där ute som har koll när det gäller blixtar som har något tips??


Trevlig helg till er alla!

1 kommentar:

Marits vita skrin sa...

Ja fy vad jobbigt när dom har ont och är sjuka dom små skruttungarna. Stackars lilla tå då. Hur går det med den?

Kram /Marit