måndag 19 mars 2012

Sunshine

Helgen har vi spenderat i Lofsdalen. Anders faster har en stuga där som vi hyrde torsdag till söndag. Liiite långt (30 mil) tycker jag nog att det är att sitta och åka dit men när man väl är där så är det helt klart värt besväret. Ett helt perfekt ställe för barnen med jättefin, stor stuga och lagom stort område, mycket aktiviteter, bra nybörjarbackar och inte så himla mycket folk i backen. Solen har strålat från en klarblå himmel precis hela helgen så vi hade verkligen tur med vädret och vi har njutit till max. Vi har åkt slalom, ätit gott, solat, bowlat, lekt både i den stora lekparken ute och inne på leklandet och somnat ovaggat på kvällarna. Albin har lärt sig att åka riktigt bra nu och har åkt upp med Anders i stolsliften flera gånger och ner i de stora backarna utan problem. Jätteroligt! Nästa år hoppas jag på att August lärt sig åka så pass bra att jag oxå kan vara med och åka för man blir ganska så sugen när man står och tittar på. Men först måste jag skaffa mig en slalomutrustning och öva lite för det var typ 15 år sedan jag stog på ett par skidor sist ;)

Klarblått

Full fart på boben

August har blivit jätteduktig och klarar liften bra


och åker så snön sprutar ;)

Vi 2

Bowling i underställen


 Albin showar i liften

Backarna

Toknisse

Glidarn

Inga kommentarer: