onsdag 28 mars 2012

Thailand 2013??

Nu börjar jag bli sådär galet sugen på att boka en resa. Jag vet att vi precis varit iväg och vi borde känna oss nöjda, men icke ;) Det känns som att suget efter att komma till solen och värmen bara blir större ju oftare man åker. Som ett beroende. Egentligen så skulle jag vilja boka en resa och pysa iväg redan till hösten bara för att komma iväg så snart som möjligt men efter Thailandsresan så känns det mer lockande att spara lite extra och åka långt bort mitt i vintern. Det var så himla skönt att åka bort i januari och korta ner den långa vintern med två veckor och samla på sig lite sol och energi när man är som mest trött på allt. Vi har tyvär inte råd med både och så det lutar åt att det blir en långresa till framåt janari-februari nästa år. Sist vi var iväg så var vi på Phuket, Kamala beach. Och nu skulle vi vilja se något annat ställe i Thailand eller eventuellt Vietnam. Så därför tänkte jag fråga er kära läsare :) Har ni varit på något superställe som ni kan tipsa om??

Längtar tillbaka till sol och lata dagar




4 kommentarer:

MalinB sa...

Hej Emelie!! Vi håller också på att kika på resa till nästa vinter, har varit i Thailand två gånger så det får nog bli någon annanstans, men vet inte riktigt vart. Var en aniiing drygt att åka med en sprattlig 9 mån bebbe nu när vi var till Puerto Rico i dec och det var ändå bara sex timmars flyg. Ååh tänkt typ 12 timmar... Puh blir svettig bara jag tänker på det, men hon är i alla fall ett år äldre nästa vinter :)

Emelie sa...

Å förstår jag verkligen att ni gör! Och fjällen, där var vi också härom veckan... :) Vardagen blir så mycket härligare med små underbara avbrott av semester :)

Trevlig helg!

Emma Billebo sa...

VIETNAM!

Bästa landet helt klart. Så mycket mer genuint och härligt än Thailand. Billigt, go mat också.

Liselott Forsberg sa...

Vi är oxå sugna på Vietnam :)
Men tydligen har de bara 2 veckors resor dit & vi vill ju gärna åka 3.
Får väl boka flyg & boende separat kanske.
Har kikat runt lite & hotellen verkar superhärliga! :)

Ha en härlig påsk!!
Kram!!