lördag 21 mars 2009

Härliga helg!

I helgen har vi hunnit med en hel del. Det har varit fullt upp hela dagarna. Det började tyvär inte så himla bra. Natten mellan onsdagen och torsdagen så spydde nämligen Fabian. Först i hela sin säng och sen såklart i hela våran. Ingen av oss sov under natten så Anders fick lov att vara hemma från jobbet på torsdagen och hjälpa till i kaoset. Det blir ju en hel del tvätt efter en sån natt och Fabian var jättehängig och villa bara bli buren och vi var supertrötta allihopa så vi tog det lugnt hela dagen och bara väntade på att resten av familjen skulle bli lika dåliga. Men tack och lov så klarade vi oss och Fabian återhämtade sig ganska så snabbt.


Anders och Fabian är helt slut efter den jobbiga natten.

På fredagen tog vi en tripp till Falun. Vi kikade runt lite, Anders köpte nya skor, vi fikade på Pralin och jag var in på Gruvgatan en snabbis. Kunda handlat hur mycket som helst som vanligt, men jag nöjde mig faktiskt med två småsaker. Hittade dock "mina" stolsdynor som jag letat efter och jag vill så gärna ha dem. Men det får i alla fall vänta tills lönen kommer.


Senaste numret av Jeanne d´Arc Living. Massa fint i den.


Söt liten tygpåse. (Stolsdynorna jag vill ha är i samma serie)

Efter Falun åkte vi till kupolen en sväng och mötte upp min lillebror och hans tjej. Dom skulle låna Albin under eftermiddagen. Så när vi ändå var där så kikade vi runt en snabbis där oxå. Anders hade turen att hitta en kanonsnygg softshell-jacka på rea som han slog till på. Sen träffade vi på Linda, David och Klara så vi följde med dem ner på stan en sväng i det soliga vädret och senare åkte vi till Pronto och åt lite pizza tillsammans. Kring 20-snåret kom Albin hem igen. Superglad efter att ha blivit lite extra ompysslad hela eftermiddagen. Dom hade b.la ätit på Burger king och varit och kollat på Elias jobb. Han kör lastbil och det är ju såklart kanonhäftigt i en 3-årings ögon.

Idag har vi varit i Sågmyra hela dagen. Linda, David och Klara var med även där. Vi åt, shoppade och fikade. Kanontrevligt! Hittade superbra ytterkläder till Albin. En grön jacka och svarta byxor. Det blev även ett regnställ och lite annat smått och gott. Nu har vi precis ätit lite hamburgare och pommes här hemma och nu åker strax mysbyxorna på och vi ska krypa ner i soffan och mysa lite.


Albins tjusiga jacka.

Förresten, måste ju även berätta att vi med spänning väntar på rapport från BB här. Min lillebror och hans tjej är nämligen där och förlossningen är i fullgång. Så det borde kika ut en liten prinsessa någon gång nu under kvällen.

Trevlig kväll allihopa!

Kram kram!!

Inga kommentarer: