onsdag 25 mars 2009

Vår i köket

Nu har jag vårfixat lite i köket. Inte för att vädret utanför fönstret inspirerar en direkt. Men det är alltid kul med lite nytt. Och så småning om så ska det väl förhoppningsvis blir vår. Även om det känns väldigt långt borta just nu.

Minns ni att jag skrev att jag så gärna ville ha en liten hyllan i köket för ungefär en månad sedan? Jag har letat som en tok överallt. I butiker i närheten, i Kalmar, på loppis och på nätet men jag har inte hittat någon alls som jag kan tänka mig. Har till och med tvingat stackars Anders att göra en efter mina instuktioner, men inte ens den blev som jag tänkt mig. Var på vippen att ge upp när jag fakiskt hittade en liten hylla. Det var inte i närheten av vad jag tänkt mig den heller men den var söt i alla fall och den dög helt klart tills vidare. Nu har vi fått upp den på plats och jag blev faktiskt jättenöjd, så den får nog stanna kvar ändå.





Har även bytt ut mina stora murgrönshjärtan i köksfönstret, mot vita pelargoner. Nu saknas bara panelen runt köksön sen är köket äntligen helt klart. Och jag får någon stans att hänga upp alla mina nya fina kökshanddukar oxå ;)







När jag hade städat i köket och fixat och ställt fram allt det nya och skulle fota så sa Anders " Vem fan försöker du lura egentligen??" och då fick jag mig en liten tankeställare så jag ska faktiskt vara korkat uppriktig och erkänna att det inte ser såhär prydligt ut i vårat kök allt för ofta. Så lite lögn är det, även om jag önskade att det kunde se ut såhär i mer än 5 minuter. Oftast är det massa disk i hon och på bänken står det nappflaskor och ligger papper och annat skit framme jämt. Så ni behöver inte få ångest ;)

Kram kram!!

Inga kommentarer: