måndag 2 mars 2009

Vårkänslor och shopping

I går hade jag ännu en kanondag med Frida och smågrabbarna på stan. Fick nästan lite vårkänslor trots det ruggiga och trista vädret. Det har ju äntligen börjat komma in massa vårigt och fint i butikerna. Frida kom hit strax före kl 10 och hjälpte mig med lite slingor i håret medans Albin var på dagis. Det blev jättebra! Jag känner mig inte alls lika grå och blek längre. Tänk vad lite slingor kan göra. Klockan 12 hämtade vi upp Albin och styrde kosan mot Falun. Vi började med att äta pizza. Jättegott!! Vi var vrålhungriga båda två och kastade i oss maten. Proppmätta satte vi oss i bilen igen och åkte upp till Plantagen en sväng och hittade lite skoj. Jag köpte ett fint fat och två förpackningar med små doftljus i glas.


Fina fatet.

Knallgröna äpplen, gott och fint som dekoration

Doftjlus som luktar "ren tvätt"


Doftljus som luktar "blombukett"

Efter Plantagen så åkte vi in till stan och strosade runt lite där. Det snöade och blåste så fruktansvärt kallt så vi höll oss mest i galleriorna. Både Frida och jag hittade lite smått och gott, vårigt och fint. Jätteroligt! Så nu har jag ställt allt på plats här hemma och känner mig rikigt nöjd med min inköp ;)


Söt ängel i liten ask


Små hjärtan som fick hänga på griffeltavlan i köket


Fånga dagen

Ny kruka och jättestor hortensia


Söt lykta


med fint sken

Kram kram!!

Inga kommentarer: