måndag 26 april 2010

Dopförberedelser

Åh vad jag har haft mycket att stå i inför Augusts dop. Har känt mig stressad i flera veckors tid. Vi har valt att ha alla våra tre barns dop hemma, för att det känns mer personligt och mysigt så. Albins dop hade vi i mina föräldrars trädgård och då var det kanonväder och vi kunde vara utomhus hela tiden men Fabians och Augusts dop har vi haft inomhus, hos oss på grund av väder och årstid. Och det har inte varit helt lätt att få in 25 personer med sittplatser, glas och bestick till alla och även ett bra ställe att ha själva dopet på där alla kan se. Det är en himla tur att vi har en ganska öppen planlösning. Man vill ju såklart att allt ska bli perfekt och precis så som man tänkt sig och då blir det lätt lite jobb. Jag har sytt vimplar, vikt servetter, skrivit psalmblad, pysslat, planerat, förberett, lagat mat, möblerat om och städat som en tok och igår var det äntligen dax för den stora dagen. Såhär såg det ut...

Långbord


Servetter


Dekorationer


Dop bordet


Psalmblad


Tårta


Maten hann jag inte få någon bild på men det bjöds på kycklingfilé, bulgursallad, dressing och nybakt fucaccia.

Kram kram!!

5 kommentarer:

Dalafrun sa...

Ja kikar inte på din blogg titt som tätt å måste bara säga att du är verkligen jätteduktig på att pyssla å dona.Du visar då otroligt fina bilder på din hem å din härliga familj.Inspiration på hög nivå är de :-)

Ha en fin vecka
Sara

Evelina sa...

Åh så mysigt. Å va duktig du är på "pyssel"...
skrev en kommentar i ditt förra inlägg oxå, men det verkar ha försvunnit... Men jag undrade vart du köpt filten August ligger i?
Kram.

Jag och Prinsessorna sa...

Tack för att vi fick vara med på August dop! Det var jätte mysigt och fint! Otroligt god mat :)... och för att inte nämna TÅRTAN!!! mm mm mmmmmmmm!... Som vanligt så kunde ju inte vi slita oss från det trevliga sällskapet ;), hihihi. Vi stupa i säng alla 4 så fort vi kom hem :D! Bamsekramar från oss 4

Annas hjärtan sa...

Vad fint du har gjort! Ett dop värdigt en prins!

MalinB sa...

Hej Emelie!

Men gud vad mysigt du hade gjort :)!
Duktig du är!

Kram Malin

www.modeshow.se