fredag 9 april 2010

Fullt upp

Idag har vi hunnit med en hel del. Inte så konstigt iofs eftersom August tvingade upp mig redan kl 05.30 i morse. Han vaknade kl 5 och var sur och tvär så jag tände lampan och då blev han nöjd. Hade hoppas att han skulle somna om men där var vi inte riktigt överrens. Jag låg och halvslumrade lite och han klättrade, rev, drog mig i håret, petade mig i både ögon och näsa så jag vände på mig för att slippa misshandeln och då la han en spya på min rygg och då kändes det lika bra att kliva upp ;) Vi åt lite frukost och drog på ut-och-gå-kläderna och mötte upp min mamma för en långpromenad i regnet medans resten av familjen sov vidare.

Nöjd unge


Trött mamma
Däckade efter 5 minuter

Efter promenaden hann jag med att plocka undan lite här hemma och tvätta innan det var lunchdax för grabbarna. Stekte pannkaka till dom och sen skjutsade vi hem alla boyz till min snälla mamma som passade gänget medans jag och Anders åkte ner på stan och åt på thai och uträttade bankärenden. Efter det så plockade vi upp alla barnen och åkte vidare till Biltema och köpte ny cykel och hjälm till Albin. Så nu har vi precis hunnit montera ihop den och Albin har tagit en premiärtur ute i solen.

Superstolt och glad kille på ny cykel med matchande hjälm


Fabian drömmer sig bort
Nu får vi snart snabbesök av familjen Israelsson och sen är det dax för lite matlagning och sen är det fredagsmys för hela slanten som gäller. Misstänker att jag kommer slockna i soffan rätt tidigt men jag ska försöka hålla ut, får ju bara inte missa sista delen av SOLSIDAN.

Kram kram!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan Emelie!

Vilka otroligt söta pojkar ni har. :-)Och så lika. Är ni ut till bror din i Bäsna nåt? Vi bor tvärsöver vägen i det blå huset. Mvh/Carro Román

Jag och prinsarna sa...

Hej Carro!
Vad roligt att du skriver och tusen tack för komplimangerna :)
Ja vi är ut till Bäsna och hälsar på ibland. Ska dit nu någon dag i veckan och provköra kusin Johans nya 4-hjuling så då kanske vi stöter på varandra ;) Ha det gott.
Kram Emelie

Anonym sa...

Så kul med en ny fyrhjuling. :-) Vi köpte en begagnad till Max när han fyllde tre som han älskar att köra med. Kika gärna över om vi är hemma. :-) Hur gammal är kusin Johan? Jämngammal med min Alex va? Alex fyller 3 i slutet av april. krma och hoppas vi syns

Jag och prinsarna sa...

Hej Carro!
Vore jätteroligt att kika över till er nästa gång vi åker till Bäsna. Ja Johan är överlycklig över sin nya fyrhjuling. Erik har ju en stor så nu har dom en varsin. Men då är ju grabbarna precis lika gamla, Johan fyllde 3 den 30 mars. Framtida lekkamrater kanske ;)Erik ska bygga en liten bana på åkern bredvid sin tomt, då får ni väl ta med era grabbar dit och åka lite ni med. Skulle nog Johan tycka var jätteroligt. Han känner ju ingen där ute eftersom han varit där så lite, men nu är han ju där varannan vecka i alla fall. Finns det fler barn i samma ålder i närheten eller?
Kramar